Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6091501609   Detecció dels problemes del llenguatge, la parla, l'audició i la comunicació de 0 a 3 anys
2016-2017   Taller. Educació Infantil
  
   9/11/2016 - 30/11/2016 (10 hores) de 18:00h a 20:00h
   CRP del Segrià
   Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació s'emmarca dins el projecte PELC.

Caldrà aportar vídeos de nens/nenes amb dificultats de llenguatge, parla i/o comunicació per analitzar durant el taller de formació.
  
Objectius   1.Conèixer els trets generals de l'evolució de la parla, el llenguatge, la comunicació i l'audició dels infants de 0 a 3 anys.
2. Identificar les senyals d'alarma en l'evolució de l'audició, el llenguatge, la comunicació i l'audició dels infants de 0 a 3 anys.
3. Disposar d'algunes proves i protocols d'observació per poder detectar precoçment alteracions en l'evolució d'aquests aspectes.
  
Continguts   BLOC 1, COMUNICACIÓ:
-Prerequisits per al llenguatge.
-Detecció precoç dels problemes evolutius més globals: discapacitat cognitiva, trastorns de l'espectre autista.
-Senyals d'alarma de possibles alteracions en la comunicació.
-Protocols i instruments d'observació-avaluació de la comunicació.

BLOC 2, LLENGUATGE:
-Fites evolutives pel que fa a l'adquisició del llenguatge.
-Senyals d'alarma de possibles alteracions en l'adquisició del llenguatge.
-Protocols i instruments d'observació-avaluació del llenguatge.

BLOC 3, PARLA:
-Fites evolutives pel que fa a l'adquisició de la parla.
-Senyals d'alarma de possibles alteracions en l'adquisició de la parla.
-protocols i instruments d'observació-avaluació de la parla.

BLOC 4, AUDICIÓ:
-Fites evolutives pel que fa a l'evolució de l'audició.
-Senyals d'alarma de possibles alteracions en l'evolució de l'audició.
-Protocols i instrument de l'observació-avaluació de l'audició.
  
Formador/a   Idoya Ibarbia Mangrané
  
Avaluació   - Participació i aprofitament dels diferents aspectes que es tracten en les diferents sessions del taller.
- Realització d'alguna pràctica a l'aula equivalent al temps no presencial.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de la tasca realitzada.
  
Persones  destinatàries   Professorat Educació Infantil i professorat d'Escola Bressol
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   09/11/2016   1800   2000 
 Sessió 2   dimecres   16/11/2016   1800   2000 
 Sessió 3   dimecres   23/11/2016   1800   2000 
 Sessió 4   dimecres   30/11/2016   1800   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent